Saturday, May 13, 2017

Parcurs

Am ascultat iar September cu Harry Belafonte..Mie cintecul asta imi aduce amintiri de alea de ma dau cu capul de toti peretzii ca era cu sptembrie cind incepea scoala, si ma intorceam la regimul cazon si dur-brutal al vietii mele de atunci, din vremurile alea..Bine, cintecul e armonizat, echilibrat, bine facut, ca sa fie ascultat in liniste..Doar ca pentru mine a insemnat o intoarcere brutala intr-un timp brutal..
Septembrie, luna fatidica in care reincepea iar scoala, era un timp al unor mari transformari interioare, oho, ca stiam ca tot ce a fost libertate de vacantza e terminat, eliberat, mort complet si ireversibil, si urmeaza un sir lung de constringeri..Si asta era tot, pentru ca nu conta ce credeam, ci doar ce ne era impus..Si asta poate ca ne-a fost de ajutor, cumva, si cred asta sincer, ca fara acea brutalitate a impunerilor unor reguli nu am fi invatat niciodata ce e adevarata disciplina, cea care iti poate ordona viatza..E mult de spus aici, pentru ca si societatea asta s-a schimbat, si altfel priveste individul, are alte cerintze de la toti, care cum si depinzind de jobul specific, si de regulile atasate, sa zic asa..La mine la design specific e concentrarea ca sa elaborezi modelele cerute, restul era la latitudinea ta, bine, asta depinzind si de mediul dimprejur, ca puteai avea colegi curve, violentzi, lingai, etc etc, toata fauna posibila, asta pe linga sefii care ne coordonau, si care erau complet paraleli cu orice tine de engineering, ceva cam cum ii descriam in "Flying pigs", ca de fapt asta erau niste porci stupizi si agresivi, propulsati intr-o cariera pe care efectiv n-o meritau, si de care au profitat la maximum..Am avut tot timpul sefi de astia, si probabil o sa mai am..Deocamdata tipul care imi e sef pare de treaba, e tinar, si, aparent neafectat de bolile boshorogilor de dinainte..Asta pina la proba contrarie, ca nu stii niciodata cu cine ai de-a face, si cine e de fapt omul care te conduce..Eu ma fut in ei, in toti, ca-s niste mizerii umane, niste lepre si niste profitori fara scrupule, si e normal sa fie asa cit socialul le da atit de mult credit, in fine..Eu o sa-mi vad de drumul meu in design, si o sa incerc sa-i ignor cit pot, asta bineinteles cit imi vor fi ostili, ca daca vor fi prietenosi, voi fi si eu prietenos, dar atent, ca mi-am furat-o de prea multe ori..
Acuma si in relatiile personale sint foarte atent, ca tot ce a fost mi s-a parut aproape ireal, sa comunici cu anumite personaje care deveneau la un moment dat ori complet deviante ori blocau comunicarea pur si simplu, si asta ma facea sa cred ca ori eu eram ciudat, ori ele..Am multe lucruri neintelese de mine relativ la relatiile cu romancele verzi-veritabile din zona carpato-danubiano-pontica..Ma rog, poate e mai degraba legat de educatie, in final, si nu de o chestie general umana a ceva legat de un psihic legat de o geografie anume..Bine, oricum pentru mine e prioritara educatia, si toate celelalte sint complet secundare, oriunde, oricum, si in orice fel..Dar nu conteaza, oricum, pentru ca oamenii se apropie dupa stil, si stilul e dat de educatie, si iubirea se construieste intre spirite, totusi, ca sintem fiinte rationale, nu salbatici..In fine, e mult de spus, si astea le poti spune, explicit, sau le poti subintelege, cind si cum, dar daca ai educatie esti altceva, altcineva, si cauti tot un educat, cu care sa comunici, totusi..
Eu am obosit sa mai incerc sa comunic explicind..Merg pe varianta simpla si directa: ori intelegi si atunci totul e simplu, ori esti prost, si atunci te injur..Nu ma mai complic cu variante peste variante, ca nu merita..

No comments:

Post a Comment