Monday, September 19, 2016

Timp de visat

Spatiul si timpul danseaza impreuna pe o muzica astrala, se duc, se intorc, se rasucesc, se apropie si se indeparteaza respectind ritmul fiintzei lor (cum ar fi spus metaforic dl Einstein), fac tot felul de miscari mai mult sau mai putin ecuationibile (sau ecuationabile, adica capabile a fi puse in ecuatii matematice, asta e cuvint inventat de mine, inca o licentza, hahaha)..
[Aici e o pauza de gindire, ca autorul nu stie ce varianta de continuare sa aleaga] Puncte de suspensie, pauza de o tigara si un pahar de vorba pe teme diverse..
In vino veritas, adica cind te imbetzi zici tot ce-ti tuna prin minte, incepind cu adevaruri frustrate pina la dileli la fel de frustrate, sau alte chestii pe care n-ai curajul sa le zici in viata reala..Ca cind bei te eliberezi de toate, si spui toate nespusele, iti dai drumul la tot ce ai in tine, si ai tinut inchis, ca nu aveai suficient curaj..Bine, eu nu sint genul asta, de aia spun tot, fara rezerve, orice ar fi, ca daca n-ar fi asa n-as fi eu..Cui nu-i convine, asta e, mie personal mi se filfiie, sau mi se balangane, dupa caz..Pentru ca adevarurile nu trebuie sa aiba limite, oricite bariere s-ar incerca sau oricite ipocrizii ar cauta sa ocoleasca..Desi, vezi, parca simti in frazele astea ca mai sint unele adevaruri care inca nu se pot spune, e adevarat..Dar asta e, toate tin de libertate, si de a nu incalca libertatile celorlalti, chiar daca acele adevaruri de nespus tin de fiintza noastra profunda, de ce sintem, de fapt..Si sintem cei care existam prin nastere, cu anumite date, si cei care devenim prin educatie si experientele vietii..Evident ca pe traseul vietii, invatind, ne schimbam, evoluam mai mult sau mai putin, mai lent sau mai accelerat..Stiu ca ce spun sint chestii pe care le stim deja, dar le spun ca sa ne reamintim de ele, pentru ca tindem sa uitam chestiile astea "banale" si sa deviem pe unele directii gresite..In fine..
Tot nu pot sa uit ca sintem in sectembrie..Iti dai seama? E deja septembrie si inca n-am intrat in atmosfera aia de toamna, ca inca ne credem intr-o vara prelungita, una care sa tina pina in decembrie, pina la Craciun daca s-ar putea, hahaha..Ca si toamna e o altfel de vara, na..Bine, iarna e iarna, nu o putem include aici ca e cu Craciun, taiat de porc (horror), mese gretzoase, brazi impodobitzi, cintece calde, si multe zimbete pe fetzele inghetzate de frig..Dar toamna e altfel, e mai umana, si mai racoroasa, ca o diriginta la o ora de dirigentzie, ca adica ne si intzelege, dar ne-o si trage, ca sa nu credem ca chiar ne-am permite orice..Pe unii ii afecteaza chestia asta, dar pe mine ma lasa rece, ca io ma bag in visurile mele, si-mi trece..Si imi imaginez o toamna ideala, una cu multa iubire, si caldura, si suflete adunate impreuna..E utopic, stiu, dar merita efortul..
Bine, fantezia cu plaja tropicala domina tot timpul, ca visam sa fim acolo cind mai vine cite o furtuna de gheatza..Dar e bine si aici, in locul asta cu variatziuni multe, ca ne mai pune mintea la contributzie, ne mai face sa gindim la cum, si ce..Ca daca ar fi cald si bine asa continuu ne-am plictisi, si n-ar mai avea nici un farmec lumea, ca nu am sti sa raportam binele la rau, sau invers; ne trebuie un reper, un drive pentru toate chestiile..
Sa revenim..Acuma e toamna, cica, si e vreme de gustat pastrama si vin, si de facut prietenii de pahar, si de povestit cite in luna si stele, de facut proiecte pentru timpurile de dupa..

No comments:

Post a Comment