Wednesday, November 26, 2014

Betie cu el cel

E frumos sa vezi lumea, oamenii, care si cum se pretind ei, toti, a fi..Si cum spun toti cuvinte, vorbe fara spatii si golite de adevaruri..Cum se dau toti rotunzi si actuali..
Ma gindesc la Eminescu..Omul asta a fost de departe cel mai vizionar si mai realist..Si noi l-am facut o statuie.. Acuma e trendy sa te dai modern si inteligent, sa scrii multe chestii aparent destepte, care sa nege mizeriile trecutului..ca si cind doar tu ai fi fost capabil sa-l intelegi pe Eminescu..Hm..Bai nene, pe el nu l-a inteles nimeni, niciodata..De aia e asa de sus, pentru ca inca mai cauta lumea sa-l priceapa..Pricepi?
Cred ca era super orgolios, da' avea si de ce..Dar as fi vrut sa-l provoc la niste discutii filosofice, la un shpritz, asta da, oho, si inca cum..Mama ce am fi discutat despre toate, chit ca el ar fi avut ideile lui, no problem, si eu pe ale mele, ca si eu-s orgolios, da am fi cazut la niste concluzii unanime, hahaha, parol, sa fie cum sa fie nene..
Ce ar fi fost intr-adevar fabulos era sa-l vad pe el cum desfasura gindurile, cum mergea la substanta lucrurilor..Cum isi spunea lumile in stilul lui germanic si alambicat..Acuma clar ca ne-am fi certat pe multe, ca na, el nu era inginer, dar cred ca i-ar fi placut un schimb de experiente..Ah, ce l-as fi contrazis asa de amorul artei, ca sa ne dam pe fata felul cum gindim, fiecare..Si ce prieteni am fi fost, la despartire..
Bine, multi destepti s-au dat mari ca ar fi putut fi prieteni cu el..Dar, cu mine cred ca ar fi fost altfel, nu ca sint eu cum sint, dar asa, ca chestie..Pacat ca s-a nascut prea devreme, si ca nu l-a inteles lumea..
Sintem prea singuri..Avem prea multe ginduri atit de neintelese..Pare absurd..Poate uneori chiar este..

No comments:

Post a Comment