Sunday, September 30, 2012

Clare 2

Biologie, dl Novac, zis "Mortu'", un tip de om direct si practic..Mi-a placut biologia, si toate chestiile alea complicate care sint fiintele vii..Dar aveam altele in minte pe vremea aia, pentru ca nu ma gindeam ca voi ajunge vreodata sa am de-a face cu stiinta asta in mod profesional..Era o pasiune, ceva placut de a sti ceva despre, si, cam atit..Dar dl Novac mi-a ramas in minte ca un om stabil, si serios..
Chimie, dna Spiridonescu, sotia directorului, o femeie placuta, si care nu ne stresa, si nu ne obliga sa memoram atitea si atitea chestii alambicate..Mai ales ca fetele erau cu memoria, iar baietii cu logica, cita era posibila..
Franceza, dna Brenner, ne punea sa facem comentarii, un fel de compuneri, in franceza, pe ce teme dorim noi..Foarte interesant, mai ales ca stiam franceza bine, si imi placea sa discut pe teme de stiinta..De cind eram mic am citit Pifuri, si am asociat tot timpul limba franceza cu toate personajele din revista, cu intimplari, cu figuri redate incredibil in benzile desenate de atunci, de oameni cu un talent fabulos..
Geografia, dl Ursu, impunator si distant, cu ore pline de detalii despre planeta asta a noastra atit de complicata..
CSP cunostintele social politice, dl Grimberg, o materie bazata doar pe memorie, stricta, si cam fara substanta, parerea mea..Era ceva impus brutal, o stiinta bazata pe multe clishee si repetari..La care, iar, fetele erau campioane..
Istorie, dl Raduna, era distractiv si sec, in acelasi timp..Tot cu multa memorie, si nimic concret, in final.. Dar dl Raduna era fun, cu dlui am fost la Soveja, parca, in excursie..De acolo am si amintiri legate de ce inseamna o atingere feminina..
Sport dl Gasparotti, un tip fara complexe..La sport jucam handbal sau volei, baschet, sau alergam pur si simplu..Era cu efort fizic, cu schimbari de haine, transpirat..
Am mai facut mate aplicate, fizica aplicata, technologii, desen tehnic, dar ele au trecut mai repede..Adica le-am facut asa ca sa fie, pentru ca, dupa liceu, nu ne puteam angaja decit ca necalificati..Culmea ironiei.. Bine, mai tirziu toti am facut facultati..Legate, specializate, in domeniu, sau in alte domenii, apropiate.. Ne-am urmat fiecare un drum al propriei determinari, sa zic asa..Si am mers inainte..
N-am ajuns la nicio serbare de 10, 20, 25 de ani de la terminarea liceului..Desi, ar fi fost interesant..Cred..

2 comments:

  1. Ce buna memorie ai...eu, sincer nu prea imi amintesc multe detalii din anii de liceu. Cu exceptia catorva nazbatii si flash-uri despre prima iubire, in rest totul e vag. Parca a fost intr-o alta viata... uneori ma intreb daca am trait cu adevarat in acele vremuri sau a fost doar un vis. Comparand cu ziua de azi totul e schimbat, scoala nu mai e ceea ce a fost, nici profesorii nu mai sunt, nici sistemul...Nu spun ca atunci era totul perfect, insa nu se scoteau absolventi de facultate pe banda. Acum numai cine nu vrea nu are studii superioare. Piramida s-a rasturnat!

    Randurile tale m-au purtat prin acei ani frumosi de liceu si parca unele amintiri revin incet...si iti multumesc pentru asta. Mi-a facut bine sa ma intorc acolo unde totul era posibil in mintea unui adolescent, unde nu exista NU, unde credeam ca pot sa mut muntii daca asta mi-e dorinta....vise, visuri....
    ...si nici eu n-am ajuns la intalnirea de 20 de ani de la terminarea liceului, nici la cea de 25...desi mi-as fi dorit mult, dar nu s-a tinut nicio intalnire...trist....insa sper la cea de 30 :)...vezi cum speranta moare ultima?

    ReplyDelete
  2. Cine e Speranta de traieste asa mult?:)
    Mai, mi-am adus aminte din liceu pentru ca m-am introspectat bine, in ultima perioada, si am ajuns la concluzia ca in liceu am invatat cel mai mult..Acolo toate erau lucruri fundamentale din toata cunoasterea, ma rog, cumva politizata, dar buna..Si atunci erau alte vremuri, alta disciplina, alt sistem, alte posibilitati..
    Acuma toate sint varza, cred. Nu mai functioneaza nicio institutie in Ro, a fost o cacialma nationala, in care s-au descurcat cel mai bine escrocii..Asta e..
    Da de liceu mai scriu, ca am multe chestii care nu mi-au convenit, pentru ca nu erau corecte..

    ReplyDelete