Sunday, September 9, 2012

mo-Z-aic-uri



E inca septembrie..Si noi sintem inca oamenii lui septembrie..Poate am fost asa dintotdeauna..Legati de un reper temporal..Clar si deschis, si pe care l-am urmat si noi, clar si deschisi..
Septembrie e altfel..Nu seamana cu nimic..Pentru ca septembrie e un amestec urias de trairi contradictorii, si imposibil de inteles..De la cea mai amara depresie a unui nou inceput, la cea mai luminoasa sperantza pentru acelasi nou inceput..Trecind prin tot ce e traibil..De la minus la plus infinit..
Ramine sa ne lasam condusi pe aleile lui Septembrie..Si cred ca intuitzia ne va ghida bine..Pentru ca ea ne-a ajutat si pina acum..Trebuie curaj..

" Noaptea orasul doarme..Doar felinarele si luna mai lumineaza sferic..Nu e nimeni, nicaieri..Toate sint nemiscate, de parca s-a spart timpul, si cioburile s-au raspindit in spatziu..Strada are aceeasi consistentza..Ii lipseste doar lumina si pasii trecatorilor..Ce diferita e, totusi..
Am ajuns in statie..Trebuie sa vina si ultimul bus, sa ma duca acasa..A venit, a oprit, a deschis usile pufnind, am urcat, si m-am asezat la geam, in spate, ca sa vad tot..Mi-a placut intotdeauna sa observ fara sa fiu vazut..Sa stau retras din calea lumii, pentru ca ma obosea..Lumea e prea agresiva astazi..Vorbeste socant, debiteaza numai aiureli, nu are nici un fel de logica..Au trecut vremurile romantice.. Acum totul e pur practic..Si poate si mai pur stupid..Azi se simuleaza orice; de la sentimente, la ginduri, inteligentza, orice..Lumea e mai superficiala ca oricind.. De aceea, daca gindesti, e bine sa nu o arati..Pentru ca atragi invidii..Mai bine sa stai retras, si sa te uiti la spectacolul lumii..Sa vezi lumea pe geamul autobuzului..Ca mine..
Am ajuns in statie..Am coborit, si am facut pasi spre apartamentul meu..Mai am putin si ajung inauntru..Acolo sint aparat..Am sa beau o bere pe intuneric, am sa ma culc, si am sa visez ca dorm..Sau poate visez ca ma plimb pe strazile din orasul adormit..Sau poate ca ma plimb cu busul noaptea..Pe aceleasi strazi.."


"Asa cum timpul filtreaza valorile si le pastreaza pe cele autentice, si profunde, si elaborate, si accesibile oricui, da, ei, asa si memoria filtreaza..Amintirile legate de probleme si dureri le stergem..Sau ne dorim..Dar celelalte amintiri pline de optimism si legate de momente deosebite le stocam in sertarele cele mai apropiate..Vrem sa le avem la indemina pentru momentele dificile ale vietii..
Ma vad de multe ori plimbindu-ma prin liceu..Holuri, clase, scari, sali, terenul de sport, tzisnitoarea, laboratoarele, cancelaria..Ferestre, catedre, banci, table, creta, bureti, scaune..Profesori, colegi, teribilisme, iubiri de adolescenti, disciplina, uniforma, sapca, matricola, ghiozdan, manuale, caiete, teme, culegeri, probleme, solutii, ipoteze, concluzii. Axiome, teoreme, demonstratii, stiinte, definitii, functii, locuri geometrice, spatii, principii, note mici si mari, catalog, penar, stilou, pix, muzica, porecle, gagici, smecheri, newton, leibniz, pascal, olimpiade, gazeta matematica, vacantza, festivitate de deschidere, teze, extemporale, medii, prezentze, tropice, tigari, plimbari, parc..4 ani din viata noastra..
Dupa atitea amintiri ne intoarcem, pe jos, pe sub tei..E tot septembrie.."



No comments:

Post a Comment