Sunday, September 30, 2012

Clare 1

Ca tot vorbeam de amintiri..Fiecare din noi avem multe si amestecate, in minte..Mai placute, sau nu..Poate ca e bine sa intram, asa, fara introducere in substanta vremurilor de atunci..In care era multa rigoare si disciplina, si un sistem de valori mai aproape de cel real, cred..Cu toate ca impostura era suficienta..
Noi, in liceu nu prea eram uniti, pentru ca fiecare si le stia pe ale lui, si isi cauta drumul..Adica stia ce facultate va urma, si invata la ce ii trebuia pentru mai tirziu..Cred ca eram foarte determinati, cumva siguri pe capacitatile noastre formate in timp, dovedite, adica verificate..Dar, sa o luam pe capitole..
La matematici, dl Ursu ne cam descuraja cu metodele dumnealui fff dure, si cinice..Tata a fost prof de mate si stiu foarte bine, adica stiam, multa matematica..Nu am facut niciodata meditatii, si rareori am cerut sprijinul cuiva, pentru ca am vrut sa inteleg singur, tot..Am studiat, si am inteles multe, desi matematica de liceu era cu probleme multe si grele..Noi nu studiam decit ce era mai greu din manual, in rest, doar Gazeta Matematica, si probleme de la olimpiadele internationale. Aveam de facut teme de cam 10 probleme pentru a 2a zi, toate una si una..Probabil dl Ursu isi cauta olimpici, si ignora ca sintem buni, dar nu memoratori de solutii pe banda rulanta..In vacante umpleam caiete studentesti cu temele date..Nu mi-a placut felul asta de a lucra si metodele care cautau sa ne transforme in roboti..Plus ca multe, foarte multe probleme erau de observatie, ce tine mai degraba de smecherie detectivistica, decit de un spirit logic autentic, care se presupune a fi, cel matematic..In fine, mai tirziu am aprofundat geometria, dar nu ca cercetator, ci ca inginer..
Fizica, a 2a de baza in liceu, am facut-o cu dl Amarinei..Un tip de om linistit, calm, cu o cunoastere relaxata si clara..Cu un fizic de halterofil, super-solid, cu o mapa diplomat in care isi avea documentele, cu miscari stabile si echilibrate..Orele dumnealui erau deschise, si uneori comice, cind nu-i ieseau experimentele.. Un om care ne asculta, efectiv, si care aprecia cind incercam sa gindim cu mintea proprie..Din pacate s-a stins, si am aflat asta la mult timp dupa..
Dirigintele, dl Soitu, de romana, dur si intransigent..Fost inspector, putin arogant si brutal ca stil..Plin de informatii stufoase, pe care cam trebuia sa le invatam pe de rost..Fara stil, cu o metodologie putin primitiva, si pe care n-am inteles-o niciodata..In clasa 12a, la o teza, la un subiect de sinteza am scris efectiv ce mi-a trecut prin cap, am bagat multe din filosofiile mele..La care mi s-a comunicat ca, datorita faptului ca la ore nu aratam ca as fi capabil de, e clar ca am copiat..Asa ca..

No comments:

Post a Comment