Sunday, October 29, 2017

Visurile paralele

Lumile au plutit un timp deasupra, haotic..Apoi au explodat in alte lumi, care au explodat si ele in alte lumi, continuu, pina au ajuns particule care au format nori..Le-am privit un timp, dupa care m-am intors la amintiri..
Ieri am visat ca dorm, si ca visez ca dorm si ca visez..Cind m-am trezit am crezut ca visez iar..Dar eram constient, si, dupa ce am verificat asta mi-am zis ca e mai bine asa, pentru ca realitatea parca e mai prietenoasa si mai stabila..
M-am gindit intotdeauna daca visurile au vreo semnificatie, daca imi transmit vreun mesaj la care sa ma gindesc..Un mesaj transmis de cineva, sau de creierul meu..Si nu am gasit nimic..Stiu ca daca pun imaginile visate pe o lista de interpretari pot banui ca exista ceva care sa incerce sa ma puna pe ginduri..Dar ele, asa cum sint nu au nici o logica, si, ca urmare, mesajul nu exista..Adica ar putea exista daca eu as vrea asta, si as cauta sa inventez, dar ar fi aiurea, pentru ca ratiunea imi spune limpede ca dincolo de ce as vrea eu, mesajul nu exista..Si asta e trist, pentru ca nici in visuri nu mai pot crede atunci cind sint rational..
E o lume inselatoare imprejur, care se serpuieste ca sa te loveasca in punctele sensibile..Asta e un adevar inevitabil..Dar sansa e in ceva ce vine din adincul fiintzei, si care construieste din bucatile de realitate un fel de castel al sperantzelor, in care ne baricadam cu toata disperarea..Acolo e liniste si armonie, si o senzatie de sigurantza, pentru ca sintem inconjuratzi parca de caldura sufletelor pe care le iubim..
Ma intreb daca noi existam cu adevarat, sau daca doar visam ca existam..Descartes spunea ca existentza dovedita e intr-un fel de ratziune demonstrata: "cuget, deci exist"..Dar ratziunea e si in realitatea reala, asa cum e si in realitatea din vis..Poate mai adecvat ar fi: "visez rational, deci exist"..
Dar realitatea reala si cea visata sint atit de confundabile..Cind se termina una, si cind incepe cealalta?
Ce ciudata e natura noastra..Sintem la fel de noi insine intr-o realitate reala, asa cum sintem intruna visata..
Oare prin cite universuri paralele trece fiintza noastra intr-o existentza? Si care din ele sint reale, si care visate?

No comments:

Post a Comment