Friday, July 13, 2012

Cuadraturi



Oare cum va arata Terra peste 100 000 de ani? Cum vor fi orasele, oamenii, societatea, viata celor de atunci? Cum vor fi relatiile dintre oameni? Cum va fi tot?
Eu am trait, ca multi altii niste experiente la care nici nu am visat..Mi s-au intimplat multe, care mi-au confirmat ce am invatat serios, prin scoala, sau in viata..Si asta a fost bine, pentru ca am avut sisteme de referintza stabile..Bine, nu a fost cineva care sa imi spuna exact ce e bine si ce nu..Dar scoala cu toate milioanele ei de informatii selectate mi-a aratat variante..Din care am ales intuitiv ce am simtit ca e in acord cu valorile autentice..
Astazi lumea e preocupata de realizarea imediata..Toti vor sa "prinda" din aer, repede, informatii care sa le arate exact ce trebuie facut..Asta e nepractic..Pentru ca azi fiecare domeniu e foarte vast, si trebuie sa stii foarte multe..Iti trebuie studiu si experienta ca sa obtii rezultate in propria profesie..Trebuie sa inveti si din greselile tale, experimentind, dar, mai ales, trebuie sa inveti din ce stiu altii..Mai ales..
Scoala romaneasca e pur teoretica, si rareori practica..Ti se cere sa devii un foarte bun memorator, pentru ca la examene nu-i pasa nici unui prof cit ai inteles tu din ce ai invatat..Iar eu nu puteam asta..Si de aceea a trebuit sa muncesc enorm ca sa gasesc logici, chiar si acolo unde nu erau, ca sa pot invata..Se spune ca in procesul de invatare sint 3 etape: recunoasterea, intelegerea, si reproducerea..E mult de spus..
Cred ca asta a fost, cumva, destinul meu, ca, de fapt al oricarui om..Sa inteleg, ca sa pot aplica ce stiu in tot felul de proiecte..Bine, uneori mai obosesc si eu, dar dorinta de a intelege o am la fel, ca in liceu..Cred ca asa am supravietuit, facind o chestie profund umana..
Sint multe de spus, pentru ca fiecare are experientele lui, felul lui de afi, de a simti, si a gindi..Dar dorinta de a  descoperi cred ca ne e comuna..Si ea ne arata cit de mult semanam, in profunzimi..Ne mai diferentiaza studiul, si educatia..Cumva..Destul de mult..

No comments:

Post a Comment