Saturday, July 7, 2012

Arte

O confidentza mica..Am fost intotdeauna fascinat de creatzie..Creatorii mi se pareau niste supra-oameni, veniti, cumva, din cu totul alte lumi..Adica niste oameni capabili sa construiasca ceva ce sa ne rascoleasca sufletele mi se pareau ceva fascinant..Pai cum sa faci ceva ce ar bulversa pe oricine? Pai, cum de ceea ce creeaza ei nu-i afecteaza in primul rind, pe ei? Cum naiba sa te poti separa de ce faci, si sa poti privi in abstract ceva, sa pui piesa cu piesa impreuna, si sa nu te darime psihic? Asta chiar e un mare mister..
Poate e posibil pentru ca cei care construiesc, sint mai pasionati de elaborarea piesei, decit de impactul pe care opera lor o poate avea asupra celorlalti..Ei finiseaza tot timpul, apoi se dau un pas in spate, privesc daca intregul chiar seamana cu ce au avut in minte, si continua..Bine, procesul in sine seamana mai degraba cu o munca de sclav, ceea ce, de multe ori chiar este..Dar legatura dintre om si opera e o iubire infinita..In care intra si gindurile, sentimentele profunde, educatia, societatea, felul de a simti al celorlalti, cinismul, plutirea printre atitea nedeterminari, si variante, etc etc..
Creatorul construieste, de fapt, o opera concreta, care sa-i satisfaca lui valorile venite din adincimile propriului eu..El aduna, parte cu parte, detaliu cu detaliu, tot..Tot ce ar trebui sa contina opera pe care o vrea, asa cum ii cere propriul lui spirit..El, cum am spus e sclavul propriilor opere..
Da, ei pot fi, cumva, considerati autisti..Care traiesc in concretul altor lumi, cumva..
Am gustat si eu din elixirul creatiei, sa zic asa..Am construit chestii practice, si virtuale..Dar chiar mi-ar placea sa fac 3D-uri artistice, asemanatoare cu cele reale..E fascinant..Pentru cei care fac arta, sub orice forma, chiar sint oameni alesi..
As vrea sa fiu bine inteles..Artistii sint cei CAPABILI sa construiasca opere de arta profunde..Si nu trebuie confundatzi cu toti idiotii needucati, brutali, incapabili, si etc, de care e plina lumea..Multi chematzi, putini alesi, se spune..Eu de cei alesi spuneam..De cei care pot sa vorbeasca pe limba universala a lumii..

No comments:

Post a Comment