Tuesday, December 18, 2018

A-ho!



Compunere: cu uratul de sarbatori. Scena: in cartier. Personaje: toti. Motor, actiune. Acu citiva ani am zis sa iesim cu uratul, ca sa facem bani. Ma lovise subit o dorinta de imbogatire ca citisem top 50 miliardari, si am zis ca sa dau lovitura, sa fac primul milion. Ma visam deja pe un yacht plin cu mincare, bautura, si femei, baaaai, ce fain era, imi facusem in cap deja filmul evenimentelor, cum ma trezesc dimineata, fac doua ture de yacht, sar in apa, inot pina ma plictisesc, pe urma maninc ceva mare si colorat, si beau ceva si mai colorat, si stau la soare, ca e caaaald si gagicile imi fac masaj. Na. Acuma nu e cald, ca e iarna, si yacht nu mai am. Da' o sa, cindva, toata chestia e sa incep sa adun bani. De aia am inceput sa adun trupa de urat, unu' cite unu'. Greu, nene, toti erau dati jos din pat, si nu pareau amatori sa-si miste curu', ca-s sarbatori, si au mincat prea mult, unu a zis ca s-a imbatat, veneau cu scuze de astea de 2 lei, ca la scoala. A trebuit sa-mi bag toata imaginatia in priza, si sa le povestesc ce vroiau sa auda, le promiteam prajituri, sucuri, tigari, bautura, gagici, ca na, cu bani cumperi orice. Parca eram in campania electorala. In fine, i-am adunat, si am plecat sa uram. La primul nene a fost mai greu ca ne-am dat seama ca nu stia niciunul vreun colind, uratura, ceva sa fie acolo, ca nu trebuia sa spui Shakespeare bre, bagai si tu din ce mai auzisesi. Mai jenat parea nenea ala decit noi, dar am scos-o. Ne-a dat mere, covrigi, si cite un pahar de visinata de om. Parca ne-am mai inveselit, ba unii au prins curaj si mi-au zis ca ei vroiau bani nu de mincat, ca de alea aveau si acasa. Le-am zis ca mergem in piata sa le vindem, si ne imbogatim, ca de sarbatori cresc preturile exponential. S-au mai calmat un pic, dar tot incepusera sa bombane si ceilalti, ca ce ba, banu' e banu', de aia s-a inventat ca sa te ajute sa cumperi, nu te duci sa faci troc ca pe vremea lu' dacii si romanii. In fine, le-am zis, ba, care vine cu mine bine, care nu sa moara sarac. Sarac si prost adica, ca nu stie sa foloseasca ce oportunitati are. M-am incurcat la "oportunitati", dar i-am impresionat, ca nu mai auzisera asa ceva. Si, am continuat sa mergem, sa uram, si norocul meu a fost ca am primit dacit bani si bautura. Nu multi, dar era bine ba, ca ne cam imbatasem. Se cam blegisera, unii s-au aruncat in zapada sa doarma, altii cintau, unii vorbeau singuri. Au mai sarit si la bataie, ca si-au amintit nush ce chestii. A trebuit sa le mai dau palme, suturi, sa le bag zapada in chilotzi, dar i-am scos din depresie. La un moment dat unul si-a amintit ca i-a promis ca o colinda pe matush'sa, care era in alt cartier. Am zis hai, ca si asa aveam experienta, ne facusem bine de ris, si nu mai conta. Si am luat-o pe jos spre apartamentul rudelor idiotului. Asta, de beat ce era nu-si mai aducea aminte cum o cheama pe matusha, si nici unde sta, la care altul a zis ca nu conteaza, ca luam busul pina la ea. Altul a zis ca nu mai merge, ca are treaba acasa, si ii e somn oricum, si nu merge cu busul ca n-are bilet, si il cunoaste o tanti ca l-a mai dat jos mai demult, si l-a facut de ris, si el vrea sa-si pastreze reputatia. Fi-v-ar reputatia, baaa mormolocilor, acuma aveti bani, si sinteti smecheri, parca s'teti fotbalisti, falitilor, ca banii sint la mine, si nu va dau nimic daca nu mergem si la rudele maimutoiului. La un moment dat am realizat ca vorbeam singur, ca toti dormeau, care pe unde ii prinsese coma alcoolica. A trebuit sa-i car in spate, cite unul, si sa-i parchez acasa. A doua zi uitasera tot, si daca am vazut asa, am zis ce sa-i mai deranjez, tin banii la mine, si vad eu. Le-am impartit frateste beneficiile, ca sa nu zica ceva, si m-am dus la prima cofetarie. M-am spart in figuri. Am mincat de toti banii. Acasa nu-mi mai era foame. Ai mei se asteptau sa le maninc ce pregatisera, si sa-i laud. Mi s-a facut rau cind am vazut cita mincare aveau. De atunci am zis ca ma fac vegan, ca nu se poate chiar asa, sa omori animale nevinovate, ca sa le maninci, da-o-n pisici. Mai vreau prajituri. Sa vad cum ii conving sa-mi mai dea bani. Sau nu, mai bine merg iar cu uratul. Sa vad daca ii adun iar pe bolovani, ca iar o sa imi faca figuri. Chiar, se ureaza si azi, sau asta era valabil doar ieri?

No comments:

Post a Comment