Friday, November 16, 2018

Asemanari schimbatoare



Traim intr-o lume schimbatoare. Toate aluneca in toate directiile, ce e solid se topeste, sau se dizolva, si se scurge, sau, in cel mai fericit caz se desface in bucati mai mici. Nu mai exista repere, decit temporare. Oamenii se transforma, ideile se transforma, lumea isi reconstruieste structura din mecanisme mai mici, si mai sofisticate. Am crezut ca lumea e asta, la fel cu cealalta, pe care o stiam mai demult, dar s-a transformat in ani. Eu, la fel, m-am schimbat, sint mai dash-tept (glumesc), si mai calmo-rabdator (idem). Ca oamenii sint diferiti intre ei stiam, dar ca ei pot deveni atit de diferiti am invatat, in timp. Na, asta e lumea, nu tre' care sa judecam, ca nici noi nu vrem sa fim judecati; bine, citeva injuraturi merg zise, dar terapeutic doar, nu cu rautate gratuita, clar. Asa. Deci lumea e diferita; iar eu, ca fiinta am nevoie si de ceva cit de cit socializare. Cum naiba sa faci asta, ca iti trebuie chestii comune ca baza de comunicare, chestii care tin de fiecare in parte si sint, deci, proprii, si specifice. Ei, aici e chestia, ca eu sint asa cum sint pen'ca am invatat experimentind chestii intr-o altfel de lume, adica tot lume, dar care a fost inaintea asteia de acuma. Si mi-am insusit valorile-valori, care, ziceam, sa fie asa, pe cit posibil mai absolute, ca na, nu stii ce-ti rezerva viitorul. Bun, sa zicem ca pe alea le-am separat, aranjat in minte, si le am disponibile, ma ajuta oricind, etc. Chestia e ca lumea si-a modificat stilul. Adica, inainte erau mai multe idei in spatiul public. De fapt, inaintea inaintelui erau si mai multe idei, ca au fost perioade cind filosofii erau la moda, asa ca si muzica clasica. E adevarat ca nu aveau access la ea oamenii obisnuiti, ci doar unii, elita asa zisa. In timp, lucrurile s-au schimbat, adica s-au specializat si separat, oamenii la fel, ideile au trecut in alt cadru, in alta zona, iar spatiul general s-a mai simplificat. Am facut un mic experiment. Am pus pe facebook citeva melodii bune, care pentru mine, la vremea lor, au insemnat mult. Bine, atunci era alta lume, cum ziceam, ca toate erau stricte, si domina brutalitatea, ca era dictatura, na, si pentru mine lumea asta a "spatiului cintat" era o eliberare, intr-un fel, ca ascultam mult muzica din topul american dat la Europa libera, plus ce mai era valabil pe piata, grupurile in voga, iar selectiile le faceam dupa gustul meu, ca nu ascultam ciudatenii, sau bazaconii abracadabrante, pentru ca ieseau din zona realului, cea in care fusesem educat. In fine, cum ziceam, am pus melodiile pe facebook, si am primit raspunsuri mici-minore, lucru care mi s-a parut ciudat, la inceput. Apoi m-am gindit ca e normal, pentru ca melodiile alea sint moral depasite fata de muzica de azi, sint orchestralo-armonico-elaborato mai simple, chiar daca ideile muzicale erau mai interesante, clar. In fine, tine si de firea omului, daca e pe gustul lui, daca simturile i s-au modificat, perceptiile, asteptarile, etc. Plus ca eu am si nostalgii-melancolii legate de unele trecuturi, pentru ca na, am si schimbat o societate cu o alta destul de diferita fata de cea in care m-am format, cu alt stil, alte valori, etc, si, care, m-a transformat si pe mine, e adevarat. Bine, eu nu m-am blocat intr-un trecut care mi se parea, sau in care chiar eram, fericit, doar ca ma raportez la el, cam tot timpul. Fiecare le stie mai bine pe ale lui, si are propriul stil construit in timp, pentru ca a avut experiente de tot felul, si s-a adaptat la ele, la lume, la ceilalti, etc. Bun, de acuma incolo o sa mai las unele chestii din trecut sa se cam duca, desi parca le-as pastra, de amorul artei, asa ca sa imi aduca aminte de ceva frumos, de mai demult, pentru ca nu strica, mai ales cind vremurile sint ostile, sau oamenii rai, ca in ziua de azi se cam tot intimpla. Bine, acuma si noi tre'sa luptam cu tot felul de personaje bine ascunse dupa tot felul de masti, care s-au specializat in tot felul de combaturi. Dar, cum ziceam la inceput, lumea e schimbatoare. Ii semanan, clar, vorba poetului.

No comments:

Post a Comment