Tuesday, January 6, 2015

Viata pe un peron

Economia se bazeaza pe bani, banii sint singele corpului economic, pentru ca, cu cit circula mai repede banii, cu atit creste valoarea creata..Parca asa ne povesteau la cunostinte social-politice, printre multele fraze de propaganda..Bine, ni se mai spuneau despre forte de productie, relatii de productie, evolutii, etc..Chiar, erau interesante de gindit toate alea in contextul asta real de azi, cind am invatat atitea despre economia reala..
Bun, dar incepusem cu banii, pentru ca ma gindeam ca banii reprezinta valoarea..Multi ar face orice pentru bani, pentru ca, de fapt, banii reprezinta putere de cumparare..Cu cit ai mai multi, cu atita poti avea mai multe chestii cumparabile..Asa e, fericirea are si ea, functie de asteptarile fiecaruia, un pret..Si totusi..Nu cred ca poti cumpara prietenia sincera a unui om inteligent doar cu bani..Si, mai ales, nu poti cumpara TIMP..
De aceea e bine sa ne dramuim foarte inteligent timpul..Si sa ni-l umplem cu valori, de preferat spirituale, pentru ca asta ne determina fiinta..
De fapt, trebuie sa invatam sa traim inteligent, in tot..In alegerile din viata, in calitatea prieteniilor, in obiectivele urmarite..In tot sa fim conformi cu valorile proprii..Chiar daca mai suferim uneori, si chiar daca gresim, alteori..
Am revazut citeva emisiuni cu Octavian Paler, care la inceput ma iritau, pentru ca mi se parea ca se plinge prea mult, de prea multe..Si apoi m-am gindit ca el era deja batrin, si stia ca i se apropie finalul, si am incercat sa imi imaginez ca as fi in locul lui..Bine, toti murim odata, si sintem impacati, sau indiferenti, dar cind stii ca sfirsitul iti e aproape, ce dracu sa mai faci? Parca cel mai normal lucru din lume ar fi sa-ti fie ciuda ca altii au mai mult timp decit tine..In fine..Probabil ca acum sintem prea mindri de faptul ca am supravietuit, si nu mai constientizam partea de final..Sau poate inca nu vrem asta, si o aminam cit putem..
Viata pe un peron de Octavian Paler..

No comments:

Post a Comment