Sunday, November 3, 2019

Cautari de cautari de cautari



Ma tenteaza sa ma fac dada-ist, ca acolo e pe improvizatie, spui ce simti ca trebuie sa fie acolo, fara sa te complici cu logici de vre-un nivel, sau altul. Desi, na, nu ma lasa sensurile sa le ignor, si caut sa construiesc, pina la urma ceva ratzionalmente sta-bil. Oare daca merg pe intuitzie ce o sa iasa? Greu de ghicit, ca am si eu provocarile mele din cap, si unele idei sar la bataie, si cauta sa domine, si nu e democratic. Trebuie combinate artistic, ca sa iasa intregul stabil, adica, oricum, fara o viziune e ceva pueril, si uneori cam absurd, zic, desi n-am testat asta. Nu, cel mai bine e sa am un scrib atent, sau o secretara mai atenta ca un scrib, si care sa scrie repede, si sa corecteze repede, ca eu as avea tendintza sa deviez in forma, desi as pastra fondul constant. Si care secretara sa vina in intimpinarea a ce spun, sa ma completeze pe unde mai sar calul. Avea talentul asta Marina Constantinescu, la dialogurile ei cu oamenii de cultura, spunea inainte cuvintul/ele pe care le gindeau cei care vorbeau. Incredibil de intuitiva. Asa ceva mi-ar folosi fabulos la ce as vrea sa fac, dar nu am, deci tre'sa fac eu treaba asta, de parca as fi un Joker bun la toate. Si nu mai zic, ca as avea tendintza sa dau ori in patetisme de fiintza pasiva, ori in injuraturi de om activ, si directzionat. Si eu tre'sa par constant, ca sa fiu conform cu rolul meu propriu, si personal. Na, asta asa, ca sa fie, ca nu-mi propun expres, ca vreau si eu sa fiu liber de constringeri. Teoretic. Dar logica, si sensurile te obliga, n-ai ce sa-i faci. Nu poti sa bati cimpii fara sa-ti asumi nicio responsabilitate. Ca nu e firesc, pentru stilul vremurilor. Daca as fi trait intr-un viitor, poate as fi fost mai libertin. Desi, atunci cine stie in ce fel de mediu as fi trait, si ce educatie as fi putut avea. De fapt, si educatia asta e o chestie  care se raporteaza mai mult la tine, decit la mediu. Bun, mediul iti poate arata directiile unor drumuri, iti poate da un sir mare de valori, din care sa alegi ce ti se potriveste, dar nu te poate determina sa te duci pe directii care nu sint conforme cu simtul tau interior. Ca iti place ceva anume, si acel ceva te determina sa explorezi domeniul care te satisface. Ca sa faci performantza iti trebuie o memorie buna, exercitiu, si vointza multa, ca sa poti depasi multele bariere care ti se pun, de toate felurile. Pentru ca, in drumul tau, mai dai si peste atitudini profund negative de la alti "cunoscatori", care, cu intentzie, sau nu, cauta sa te blocheze. E frustrant, dar e cit se poate de real. Totul e sa poti evalua cit adevar e in toate. Si sa-ti dai drumul la idei, si la ginduri de toate felurile, pentru ca, daca iti merge mintea stii ca ai multe sanse, si daca 1,2,3 nu merg, poate merge a 4a. Faci ca in matematica, asediezi problema, pina gasesti o gaura in zid, si pe acolo iti construiesti solutia. Ca solutiile exista, evident, dar trebuie cautate. Si poti sa faci asta inducindu-le si altora in minte ca poti asta, ca sa te sustzina, ca ai multa nevoie, uneori. Ca sa te ajutzi singur, ca, pina la urma, singur mergi pe drumurile astea, ca-s cautari de solutzii, sau explorari. Am fost de multe ori in impas, si provocat stupid de multi idioti. Mi-a trebuit un timp sa-mi revin. Apoi m-am adunat de prin toate locurile, si mi-am pus armatele la lucru. Greu tare sa invingi inertzia unor mintzi blocate. Dar am ocolit locurile astea ostile, si am continuat. Cu ce energie, habar n-am, dar am strapuns lantzuri bine construite de ignorantze. Si asta fara sa ma laud ca am determinat pe unii sa gindeasca altfel, ca nu as fi avut cum, dar am trecut prin ei, si asta cu metode pur stiintzifice, fara iluzionisme, sau bagari in seama. Ca au urmat razbunari, na, asta e, era previzibil. Totul e sa fii stabil, adica sa te bazezi pe adevaruri, pe care ei nu le pot contesta, si ai un reper. E foarte mult de spus, si lucrurile astea capata sens daca ai experientze cu babuini ajunsi sus, cu care e greu sa te lupti, pentru ca ei au o chestie la indemina, care ii face sa creada ca au dreptate, au putere. Ejust, sau nu, astia decid, si ei functioneaza pe principiul esti cu mine, sau nu esti deloc. Nu spun ce imi face imaginatia ca le-as putea face, dar ma abtzin, ca nu e pentru ipocritzi. Na, lumea asta e o combinatzie de stiluri, si asa mergem si noi inainte, cautind sa-i evitam pe dilii, si dorind sa ne gasim solutzii la proiectele cele mai de substantza. Cu calm, pe cit posibil, chiar daca am vrea sa-i rezolvam pe dementzi in tot felul de feluri.

No comments:

Post a Comment