Sunday, June 12, 2016

Zimbetul trecuturilor

E limpede, si e lumina peste tot, ca intr-un vis de viata cristal care isi proiecteaza curcubeul peste tot si ne inunda in culori alambicate..Contururile stralucesc, si ne imbie sa le admiram,  ca la un spectacol in aer liber in care promisiunile curg fluviu..Lume, lume, veniti sa vedeti ce n-a vazut Parisul, fericirea de a a fi aici, si acum, locul exact in care puteti degusta deliciile universale ale unei zile fara griji si probleme, o zi in care va puteti trai visul eliberarii de toate trecuturile..O zi de un absolut extaz, in care imaginatia o ia razna, si unde va puteti elibera de tot, traind ce n-ati stiut niciodata ca veti putea trai..Lume, lume, veniti spre fericirea promisa din toate gindurile, fericirea interzisa de atitea constringeri ale vietilor voastre monotone si plictisitoare..
E limpede, si e optimism, ca in panourile de pe marginea drumului, in care figuri stupide zimbesc uniform si vibrant, ca sa ne faca sa le cumparam ieftinelile:)), si eu ma simt ca si cum cineva incearca sa ma racoleze in fo secta dubioasa in care sa imi abandonez prezentul, ca sa-mi amanetez viitorul..Alo, bre, hai ca simulez ca te cred, dar nu ma fute la fiintza mea interioara, ca-ti fut dumnezeii..Adica te cred ca te-ai vindut dracului ca sa cistigi ceva, da io nu ma bag in jocul tau, pentru ca nu am de ce, si asta nu pricepi tu..Baaa diliu platit sa ma inoportunezi si racola, mie mi se filfiie de produsul tau, ma fut in tot ce-mi promiti, nu vreau, si nu te vreau sa-mi interferezi ce simt, si ce fac..Boule!
Scriu asta ca reactie la toate publicismele complet stupide care inunda toate canalele..Nene, esti prea prost, si ma faci sa nu-ti cumpar niciodata produsele, pentru ca mi-e sila de ce esti, in tot ce faci..
Unde e stilul de altadata? Unde e eleganta discursului, si a miscarilor? Unde e substantza vietii aleia profunde in care asociam lumea cu sensul unor vibratzii ale sufletului? Unde e fericirea de a ma identifica cu ce cautam? Unde e misterul nestiuturilor mele?
Bun, poate ca si eu sint suficient de bou ca sa incerc sa cred ce promit ei..Asta e adevarat..Ca inca mai cred ceva ce as fi vrut sa stiu ca vine din pur pragmatism..Dar, invatz..E normal..Invat sa selectez din toate, din lumea asta inselatoare..Invat sa separ ce e substantza de ce e pura aparentza..
Si viata curge inainte..Stau pe malul Dunarii si ma gindesc ce frumoasa e viata asta, cu toate cite sint bune, si mai putin, in ea..Ma uit la ape ca la un vis al meu..Si imi zimbesc mie insumi, asa, ca sa nu uit de fericirile trecuturilor mele..
PS Ce am scris aici e evident un pamflet contra a tot ce ne agreseaza bunul simtz, si care e pseudo-arta.. Pentru ca arta nu e ce vedem, ci ce simtim in noi, ori atunci, ori dupa..Arta adevarata e deschizatoare de drumuri interioare , si ne face sa ne punem intrebari, cautind raspunsuri, ne face sa meditam..

No comments:

Post a Comment