Monday, June 6, 2016

Dumnezeu 6/49

Uneori ma intreb cine are rabdarea sa citeasca ce scriu..Si, mai ales, de ce, cineva isi consuma citeva minute din timpul propriei vieti sa-mi citeasca frazele mele..Mai ales ca nu stiu daca merita, in vremurile astea cind sint atitea tentatzii peste tot..Si lumea asta te imbie cu iluzii foarte subtile, mai ceva ca un magician..
Ca sa scrii bine iti trebuie liniste sufleteasca, concentrare, si inspiratzie..Si talent, evident..Bine, poti suplini talentul printr-o munca uriasa, cumva, dar celelalte sint musai..Bine, inspiratia e un travaliu al subconstientului, pina la urma, el cauta combinatiile de cuvinte care sa functioneze ca un text inteligibil..Dar daca vrei sa scrii chestii profunde, care sa miste sufletele atunci iti setezi subconstientul pe nivelul maxim..Bine, poti face si altfel, poti citi mult, si poti lasa subconstientul sa interpreteze cum simte el ideile si exprimarile, si iti poti construi in minte variantele tale de realitati, compuse din bucati sau fragmente rearanjate..Fiecare facem asta, invatam selectiv..
Cineva m-a intrebat, mai demult cine, sau ce e Dumnezeu, scris cu D mare..Si i-am zis ca Dumnezeu e o constructie mentala, un concept, o idee care arata diferit pentru fiecare..Inainte era considerat o constiintza universala cu puteri absolute, si capabila sa dirijeze vietile noastre prin tot felul de metode..Pe baza asta s-a construit o institutie cu care unii putini i-au manipulat pe cei multi, si care a frinat masiv progresul, care s-a numit, cum altfel, biserica..Dar Dumnezeu nu exista in sine, ci doar in tine, e conceptul pe care mintea ta il foloseste ca sa se simta protejata in fata unei societati salbatice..Si el exista daca tu vrei sa existe, si el are puterile pe care tu vrei ca el sa le aiba, pentru ca sa te ajute spiritual..
Acum societatea s-a technologizat, si ideea de Dumnezeu a evoluat si ea, s-a transformat intr-o altfel de entitate..
Eu sint construit in spirit rationalist, si pragmatic, na, si pentru mine Dumnezeu e o utopie, ceva putin absurd si practic imposibil, dar de cind am trecut prin atitea socuri mentale, si greutati, parca mi-as fi dorit sa existe un Dumnezeu al meu, care sa ma asculte, si sa ma inteleaga..Ca un prieten aflat undeva, cu un suflet deschis, si care sa-mi dea sfaturi intzelepte..
Daca miine cineva mi-ar spune numerele cistigatoare la 6/49, clar l-as declara Dumnezeu, dar asta e cam imposibil..

No comments:

Post a Comment