Friday, July 3, 2015

Povesti nespuse

Am vazut azi cum a cazut o frunza..Imi sorbeam cu pofta linistea gindurilor, cind am observat cum o frunza s-a desprins de pe o creanga, si sub imperiul gravitatiei s-a lipit de pamint..Sau poate ca pamintul s-a lipit de ea, daca mutam sistemul de referintza in centrul de greutate al frunzei..Sigur, punctele de vedere ne apartin.. Putem privi cum dorim totul, atita timp cit teoriile noastre au rezultate aplicabile in realitate..Si cit toate au explicatii cit mai simple, si legate de o logica la fel de reala..Dar, sa revenim..
Am vazut o frunza cazind, si mi-am spus ca asta e un frumos inceput de poveste, pentru ca de aici se pot dezvolta multe..Si cum ma gindeam eu asa, a inceput sa picure..O picatura, doua, trei, o mie, un miliard de sfere lichide deja aterizasera peste tot..Era intuneric si mi se parea ca ploaia asta vine de undeva de foarte sus..Poate ca o alta civilizatie ne trimitea mesaje lichide incriptate, si care se pierdeau printre detaliile lumii noastre absurde..Ce trist ar fi..Dar, sa fim optimisti..Lasa ca civilizatiile alea daca sint asa de avansate sint si tenace, ca nu s-ar lasa pina nu ar fi siguri ca noi am inteles mesajele..Asa e, poate ca totusi ploaia e trimisa de un mesager al toamnei, de un artist care picteaza frunzele in culori triste, si le face coregrafia dansului prin aer.. Tooot ce se poate..
In fine, in virtutea inertiei momentului m-am imbracat in viteza, mi-am luat umbrela, si, cu un stil elaborat de lord englez, am iesit la plimbare..
Nimic mai placut decit strazile ude si pustii care reflecta luminile..E frumos ca in aceeasi poveste..Ma plimb si-mi vizitez amintirile..Tot ce vad imi sugereaza ceva, si pare ca ma face sa imi imaginez, si sa dezvolt alte, si alte povesti..Ma simt sub imperiul momentului..Simt ca trec prin mine energiile invizibile, toate, si ca pot sa comunic cu civilizatiile cele nestiute, care au existat vreodata..Simt atit de limpede si deschis, ca atunci, cind, tinar fiind ma credeam cel mai nemuritor..Apoi m-am intors acasa, ca sa ascult un album al lui Yanni, si sa ma mai gindesc la cele cite mi-au ramas..
PS Ma gindesc daca, totusi, picaturile din cer nu au printre ele gindurile celor care au trait cu mii de ani, inainte, tot pe pamint, si, care, simt ca ne-au semanat..

No comments:

Post a Comment