Wednesday, April 29, 2020

Sarbatoare cu vidan-jeori



Dragi auditoriu, oameni buni, azi facem petrecerea pentru festivalul erectiilor, ca asa sarbatorim noi, nu avem ca japonezii penishi dar avem dacit plante virile castraveci, praj, morcov si alte radacinoapse. Bine ati venit deci la primul festival de carantina, tinut la cantina, eu sint Dan Amadeus Motzar, e ca Mozart dar fara t, ca asa ne cheama pe noi din strabuni, probabil ca avem rude cu rudele rudelor lui Mozart, dar n-am verificat ca nu ne-a permis bugetul. Dar azi din bugetul comunei am alocat o suma ca sa ne de-lectam cu bucate naturale, bautura naturala lichida, si muzica de doi lei. Pardon, muzica data de DJ DoiLei, celebru in Adincata si Cacinarea, sponsorizat de Cicatule (scuzati) concernul nostru local de vidanjori. Eu sint singur la cantina, si voi minca bine, pentru ca sponsorii nosti vidanjori ne-au adus bucatele lor proprii, care inca n-au venit, ca li s-a spart vidanja, si acum tre'sa curetze, deci mai dureaza umpic, pina atunci am sa va anuntz prima formatie de cintece si jocui pulare (scuzati, asa se recomanda) la bara verticalo orizontala de lemn. Mi se sufla in casca ca formatia nu e gata, si damele de companie, adica din compania de dansuri mai au de lucrat la imbracaminte, desi ele danseaza in pielea goala, dar imbracaminte nu e suficient de sumara, deci mai asteptam. Asteptam...Mai asteptam..Bai Grigore te'g gura de vidanjor da cu informatia ca te bag cu capu'n vidanja de rahat pansat. Scuzati aveam o discutie particulara cu regia de emisie. Ni se serveste primul vin de pe vremea lui Alexandru Macedon, o sampanie de Cicanari cu aroma specifica. Scuzati, de la cramele lui Alexandru zis Macedonul, nu e sampanie, e o drojdie calitatea prima foarte aromata si delicata si pishata, scuzati pisata in mojare inainte sa fie calcata in picioare de, scuzati, era sa zic de damele de companie, dar nu sint ele, caci nu sint, adica chiar nu sint, daca nu sint, nu sint, si asta e un fapt, ele nu sint, deci nu insistam. Deci sa gustam drojdia. [Bea, cade sub masa, se ridica repede]. E foarte buna aroma pe mine m-a lovit in palat, adica in cerul gurii de parca mi-a dat Rocky o directa, dar mi-am revenit, ceea ce va doresc si dv. Ma anunta Grigore din regie, la noi, stiti, avem buget mic, si regia e la bucatarie, carul de transmisie l-am instalat pe aragaz, hai Grigore zi ceva. Se pare ca ori i-a luat foc carul lui Grigore, ori s-a suparat ca cica cineva i-a zis ca el, si emisiunea e de cicat, ca sa cheme vidanjorii sa ne curetze, da, asa e, unii sint ironici si tendentziosi, si Grigore e sensibil la remaci ne-profesioniste, si ne trebuie un timp sa reparam defectiunile technice. Asteptam. Intre timp, printre injuraturi am inteles ca ne va cinta chiar ABBA, in direct o piesa de BoneyM orchestrata de Gazebo. Scuzati a fost o atingere, am receptionat o alta tansmisie, nu era de la Grigore, deci cinta si ne incinta grupul Barbarii din Barbosi Galati. Scuzati, Barbosii din Baicoaie. Din Baicoi. Scuzati, din Urlati. Nu era un indemn, nu urlatzi, si taiati-i sonorul lui Grigore cit e in crize, va rog. Grigore spune ca nu se zice "vidanjor" ca suna a zeflemea pentru grupul care e mindria comunei noastre, ci "vidan-jeur" cu pronuntzie frantzuzeasca pe ultima laba. Scuzati, ultima si-laba. Si cu r frantzuzesc din git ca cind faci gargara cu unele produse de vidan-jeurie, adica vin local. Cu arome locale. Grigore zice sa-i zicem si lui Gregoire, sa fim in ton cu franceza, noi aici sintem frnco-fili, si vorbim fluent limba lui Francmason de cind dacii i-au cucerit pe romani, si si-au dat foc la vii, de s-a propagat si la Roma, de l-a inspirat pe Nero sa faca poe-zii cu rime de toata vidanjeria. Am facut un joc de cuvinte, hahaha, acum nu ma laud dar eu sint si poet si am 3 volume tiparite la imprimanta, si, inca nevindute, ca fac dumping decit le-am adaugat la cosul cu surprize pentru localnici. La noi se mai fac sezatori si se mai recita din poe-ziile mele, deci sint si celebru, si va rog sa nu ma invidiati. Grigore inca nu trimite mesaje, deci e posibil sa ii fi luat foc carul, sau sa se fi imbatat de la vin si sa tina mono-loage sub masa, sau sa-l fi tinut ocstatic damele de la trupa de companie, inca nu stim, dar exista o varianta posibila, ca azi, si zilele astea totul e posibil, nu mai stii cine pe cine a fu..scuzati regulat, in sensul ca au comunicat regulat. Eu tot spun ca sa umplu transmisia, ca Grigore nu ma ajuta, pare ca ori e ocupat, ori e un cretin si un bou si un deshantzat mai mare ca Caligula, scuzati de cacofonie, dar ma scoate din pepeni Grigore, si noroc ca sintem la parter ca l-as fi aruncat de la etaj. Aici la cantina toate e bune, au de toate inclusiv scaune, mese nu mai au, pentru ca nu e nevoie, ca nu servesc mincare, pentru ca au mincat ei tot de cind cu carantina, si au dezinfectat locul asa ca veniti cu incredere aici, sa simtiti mirosul de aroma locala de vidan-jeurie. Incheiem tranzmisia cu multumirile infinite pentru sponsorii locali vidanjori de toata isprava, oameni de cicat, pardon, de bine, si va invitam la urmatoarea noastra transimisie de aici din comuna noastra. Speram ca Grigore mai e inca viu, sau macar in coma, dupa toate astea. Daca nu asta e, viata e mortala, si noi ne exprimam condoleantze. PArdon, sincere urari, ca Grigore a inviat, si va ureaza o viata de cicat. Scuzati de bine, cu tot ce va doriti. Sa va f.., scuzati, el a spus ca sa va faceti sanatosi, si sa scapam de visuri, pardon virusuri, si toate bune!

No comments:

Post a Comment