Friday, January 31, 2014

Spatiul constrins

Am revazut niste interviuri gen dialog cu Cristian Tudor Popescu si Eugenia Voda..Nu sint fan CTP, si nu prea imi place stilul in care scrie, pentru ca are multe absurditati si chestii abscons-dezgustatoare pe tot parcursul scrierilor..Dar e autentic, si are inserate chestii surprinzatoare..Bine, scrisul lui e una, si dialogul cu el cu totul altceva, pentru ca intr-o conversatie CTP iti arata toate mecanismele scrisului, si ale cunoasterii, si aici el este absolut incredibil..Aici e bine sa fii atent si sa cauti sa intelegi ce spune, pentru ca are atita seva de sens, cunoastere, si romanism autentic..Interviurile cu el sint infinit mai interesante decit tot ce ai fi putut citi.. Asta e parerea mea..Evident, nu toate interviurile, pentru ca in unele se cazneste si el sa raspunda la intrebari inepte..Dar sint unele in care dezvolta idei, si variante, de ramii efectiv, masca, cind realizezi ce imaginatie incredibila are el, omul..Si ce autentic este in felul in care priveste realitatea, cea care este, sau cea posibila..
Cind il vezi in interviurile cu Eugenia Voda intelegi mult din felul cum functioneaza mintea umana..Pentru ca el este, dincolo de orice, o enciclopedie a cunoasterii..Pacat ca nu si-a aprofundat si dezvoltat exceptionala lui capacitate, ca sa poata dezvolta mai mult unele idei..Mare pacat..In fine, probabil ca viata l-a determinat, sau poate si el a ramas conform intre unele standarde depasite..
Nu stiu, tin minte cind eram mai tinar, si aveam unele discutii foarte interesante cu unii oameni..Discutii care avansau, se extindeau, si ramineau de multe ori suspendate, asa simteam eu, pentru ca ei nu puteau depasi un anumit nivel de cunoastere..Si atunci, parca, as fi dorit sa am parteneri alti oameni mai avansati, mai orgoliosi, mai plini de variante posibile pe care sa le putem discuta deschis..Ce bine ar fi fost..Poate am fost si eu naiv, intr-un fel, pentru ca nu am cautat personajele cu care sa..Desi, sincer acuma, pe vremea aceea, nu prea existau alternative..Pentru ca gaseai ori naivi, ori perversi..Si asta mi se parea absolut inacceptabil..Pentru ca nu asa ajungeai sa cunosti experimentind..
Viata ne-a constrins la multe..Am fost obligati sa acceptam atitea ineptii..Nu mai stiu cum e acuma, dar lumea romaneasca a fost un loc al acceptarilor mai mult..Si nu unul al dezvoltarii unor visuri autentice..

No comments:

Post a Comment